Практичні прийоми

Учні наводять будь-які асоціації до заданого поняття, тим самим активізують свій життєвий досвід, або власні уявлення стосовно за­даного.

Прийом «Бліцопитування»
Опитування, необхідне для швидкої активізації базових понять або навичок. Запитання сформульовані з урахуванням необхідності дати коротку однозначну відповідь.

Прийом «Віршовані рядки»
Використання віршів різних авторів або власно складених сто­совно питання, що вивчається.

Прийом «Власний досвід»
Учні наводять свої приклади до вивченої теми, активізуючи власний життєвий досвід.

Прийом «Відстрочена відгадка»
Учитель формулює загадку, відповідь на яку можна дізнатися, лише працюючи над новим матеріалом.

Прийом «Головні слова»
Відбір ключових слів з вивченого питання.

Прийом «Демонстрація»
Учитель використовує переважно наочні способи пояснення но­вого матеріалу.

Прийом «Дерево рішень»
На базі вивченого матеріалу колективно або в групах учні пропо­нують варіанти розв’язання проблеми, що має кілька відгалужень, та заповнюють «дерево».

Прийом «Деформований текст»
Використання карток з текстом, де навмисно допущено помилки, які учні повинні виявити.

Прийом «Дивуй»
Учитель наводить дивні факти або майже неправдоподібну історію стосовно тем вивчення.

Прийом «Доповни речення»
Використання карток з текстом, у якому пропущені факти за певною темою.

Прийом «Естафета»
Опитування учнів одного ряду або варіанту жеребкуванням чи за графіком. Можна заповнювати картку учням одне за одним, по черзі.

Прийом «Знаю більше»
Учні демонструють самостійно здобуті знання,  опрацьований на уроці матеріал.

Прийом «Інтелектуальна розминка»
Учитель або учні ставлять запитання з базових понять, що вимагають відповіді з коротким поясненням.

Прийом «Логічний ланцюжок»
Складання логічної послідовності певних пінять чи фактів, що відображують певні взаємозв’язки.

Прийом «Мікрофон»
Учитель пропонує учням висловити думку щодо запитання, використовуючи уявний мікрофон. Учень, що висловився, передає «мікрофон» далі.

Прийом «Мозаїка»
З розрізненого набору даних потрібно скласти цілісну картину питання, що вивчається.

Прийом «Мозковий штурм»
Напрацювання будь-яких ідей для розв’язання проблеми, відбір та аналіз результатів.

Прийом «Павучок»
Складання схеми ключових фактів до заданого поняття.

Прийом «Показуха»
Учень без слів, тільки рухами показує загадане поняття, яке інші учні повинні вгадати.

Прийом «Практична теорія»
Учитель доводить корисність навчальної теми, розв’язуючи кон­кретну практичну ситуацію.

Прийом «Приваблива мета» 
Учитель формує цікаву для учнів мету, виконуючи тим самим навчальні завдання.

Прийом «Приймаю — не приймаю»      
Формулювання певного визначення чи твердження, зрозумілого кожному учню.

Прийом «Природничий практикум»
Виконання спостережень, дослідів, вимірювань та інших видів практичної діяльності.       

Прийом «Природознавче лото»
Розподіл певних понять чи фактів відповідно до їхніх систематизувальних ознак.

Прийом «Проблемне питання»
Питання проблемного характеру.

Прийом «П'ять (три, чотири, шість) речень»
Формулювання висновків з певної теми з обмеженою кількістю речень.

Прийом «Роблю висновок»
Формулювання висновків з певної теми.

Прийом «Світлофор»
Учитель ставить запитання з вивченого матеріалу. Учні підніма­ють для відповіді замість руки картку: зелену, якщо знають відпо­відь, або погоджуються з твердженням; червону, якщо утруднюють­ся з відповіддю або не погоджуються з твердженням.

Прийом «Синквейн»
Складання віршів у стилі синквейн на запропоновану тему.

Прийом «Скарбничка»
Формулювання або використання базових, важливих даних.

Прийом «Словникова робота»
Формулювання визначень основних понять.

Прийом «Ти — мені, я — тобі»
Працюючи в парах, учні або опитують одне одного, або поясню­ють одне одному самостійно опрацьований матеріал.

Прийом «Творча лабораторія»
Кожна група шукає відповідь на проблемне питання, працює над певною ситуацією.

Прийом «Фантастичне припущення»
Учитель моделює фантастичну ситуацію, яка допоможе виконати реальні навчальні завдання.

Прийом «Цікавинка»
Повідомлення цікавих фактів за темою уроку.

Прийом «Чомучка»
Опитування за допомогою запитань, що починаються зі слова «чому».

Прийом «Шпаргалка»
Учні, виконуючи навчальне завдання, створюють власну шпаргалку, фактично опорну схему, за якою будують свою відповідь.




Немає коментарів:

Дописати коментар